Jobba på Sängjättens huvudkontor

Om SängjättenSängjätten logo

Sängjätten butikspersonal

På Sängjätten jobbar människor som brinner för sälj och service, samt är flexibla och målfokuserade. Passar det in på dig så kanske du är vår nästa medarbetare. 

Sängjätten etablerade sin första butik 1992 och är idag en av Sveriges ledande sovrumskedjor, med närmare 30 butiker spridda runt om i landet. Vår ambition är att vara ledande på att presentera hela sovrummet. Därför erbjuder vi – som de sovrumsspecialister vi är – ett brett sortiment av egna och externa varumärken, kunskap och inspiration. Sedan sommaren 2016 ingår Sängjätten i koncernen Beter Bed som är verksam runtom i Europa med över 1200 butiker..


Just nu söker vi nya medarbetare till vårt huvudkontor i Göteborg. Läs mer om tjänsterna här nedan:


Orderadministratör      
Ekonomiassistent

 

ORDERADMINISTRATÖR

 

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en orderadministratör på 75 % till vårt kontor beläget i fräscha lokaler i Gårda.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta löpande administration så som att ta emot och lägga in order, artikelhantering, beställningar samt framtagning av plocklistor. I rollen kommer du ha kontakt med leverantörer och våra butiker. Du kommer ha en bred roll där du kommer hantera vissa ekonomirelaterade uppgifter så som fakturering och betalningar. Du arbetar nära två kollegor och du kommer ha mycket eget ansvar. Rapportering sker till ekonomichefen. 

Vem är du?

Vi söker dig som är gymnasieekonom och/eller är utbildad inom logistik. Du har några års erfarenhet av liknande arbete inom orderhantering och du har viss erfarenhet av ekonomirelaterat arbete. Vidare har du goda kunskaper i MS Office-paketet och har du erfarenhet av Hogia är detta meriterande.  

Du tycker om att arbeta brett och självständigt och trivs med att tillhöra ett team där du bidrar med positiv energi. Som person är det viktigt att du är kommunikativ då en del av din roll kommer att bestå av att ha daglig kommunikation med kunder och personal inom organisationen. Du är prestigelös och har en bra känsla för prioritering. Detta är ett bolag med mycket fart och fläkt, så du bör tycka om att arbeta med varierande uppgifter. Vidare tror vi att du är lösningsorienterad, strukturerad och ordningsam.

Du erbjuds

Hos Sängjätten erbjuds du en bred roll med möjlighet till en heltidstjänst på lång sikt. Du kommer ingå i ett glatt team på en arbetsplats med öppet klimat. För rätt person finns det utrymme för mycket eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter på sikt.

 

Ansökan

Ansökan sker här via Jurek Bemanning

 



EKONOMIASSISTENT

Arbetsbeskrivning

Tjänsten är på 75 % till vårt kontor beläget i fräscha lokaler i Gårda. Rollen innebär både löpande redovisning och orderhantering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av löpande bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra, avstämningar, fakturering, hantering av kassarapporter samt rapportering. Vidare kommer du vara behjälplig vid bokslutsarbete. Rollen innefattar även en del orderhantering, där du kommer ta emot och lägga in order från butik och E-handeln samt hantera beställningar av varor från leverantör. Du kommer ha kontakt med leverantörer, våra butiker samt E-handelskunder.

Du kommer tillhöra en arbetsgrupp om tre personer där du rapporterar till ekonomichefen. 

 

Vem är du?

Vi söker dig som är minst gymnasieekonom samt har arbetat med liknande arbetsuppgifter ett par år. Du har goda kunskaper i löpande bokföring och det är meriterande om du tidigare arbetat med olika resultatenheter. Vidare har du goda kunskaper i MS Office-paketet och har du tidigare erfarenhet från arbete i Hogia är detta meriterande.

Du tycker om att arbeta brett och självständigt och trivs med att tillhöra ett team där du bidrar med positiv energi. Du tycker om att utreda, analysera och lösa problem samtidigt som du är innovativ och kommer med genomtänkta förslag för nya och bättre arbetsrutiner. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, noggrann och serviceinriktad, då du i rollen kommer ha mycket kontakt med externa leverantörer och kunder. Vidare är du prestigelös och hjälpsam.

 

Du erbjuds

Hos oss på Sängjätten erbjuds du en bred roll med möjlighet till en heltidstjänst på lång sikt. Du kommer ingå i ett glatt team på en arbetsplats med öppet klimat. För rätt person finns det utrymme för mycket eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter på sikt.
 

Ansökan

Ansökan sker här via Jurek Bemanning 


 


 

Lokala prisavvikelser kan förekomma. Vi förbehåller oss rätten till prisändringar samt reserverar oss för eventuella fel på sangjatten.se.